Sjećam se kako sam odrastao, razgovarao sa svojim starijim bratom o automobilima, zamišljao da netko od nas posjeduje super automobil poput Porschea, Ferrarija ili Lamborghinija. Ili Maserati, ili čak Corvette. Najskuplji automobil na svijetu, na ovaj ili onaj način, bio je ono što smo željeli.
Bili su to automobili iz snova mladih dječaka, stvari o kojima desetogodišnjaci sanjaju noću i imaju postere na zidovima. I provodili bismo vrijeme raspravljajući o tome što je bolje, što ih je učinilo boljim i kako bismo si jednog dana priuštili nešto skupo od čak šezdeset tisuća dolara!
Čini se kao davno. Šezdeset tisuća dolara još uvijek vam može pružiti prokleto lijepu vožnju, ali to neće biti ništa ni blizu jednom od superautomobila o kojima smo pričali. Danas, ako želite kupiti najskuplji automobil na svijetu, želite kupiti Bugatti Veyron trebate oko 1,7 milijuna dolara, ako ga želite ponijeti kući sa sobom.
Veyron je dobio ime po Pierreu Veyronu, koji je osvojio 24 sata Le Mansa davne 1939. dok je vozio originalni Bugatti. Dakle, to je prikladna počast čovjeku koji je pomogao da se tvrtka stavi na kartu. Sam Veyron ubrzava brže od bilo kojeg automobila spremnog za vožnju na svijetu, prelazeći od nule do šezdeset za samo dva točka i šest sekundi. Da to stavim u perspektivu, stari Porsche 959 o kojima sam sanjao otišao je od nula do šezdeset za tri točke i devet sekundi, a u to se vrijeme smatralo da je oznaka od četiri sekunde nedostižna. Nešto poput Rogera Bannistera koji je prije pedeset godina prošao ispod četiri minute u milju.
To je najskuplji auto s razlogom. Potrebno je šesnaest cilindara da bi Veyron krenuo tako brzo, s jednim turbopunjačem za svaki stražnji dio četiri cilindra. Da to stavimo u perspektivu, “moćan” automobil koji možete dobiti za, recimo pedeset tisuća dolara, bio bi BMW M-Klasa – i koji ima samo osam cilindara. Tipičan automobil, recimo Toyota Camry ili Honda Accord, ima četiri cilindra. A niti jedan od njih ne dolazi s niti jednim turbo punjačem kao standardom, a kamoli četiri.
Ipak, ne dostiže samo 60 milja na sat. Također je najbrži automobil koji je također postigao 200 kilometara na sat i 300 kilometara na sat (to bi bilo 124 odnosno 186 milja na sat), dostižući ih u vremenu od sedam bodova tri i šesnaest točka sedam sekundi. To ga čini najbržim ubrzanim serijski proizvedenim automobilom ikada.
Pa da, ako želite sve to (a koji desetogodišnji klinac ne bi?), samo smislite dva milijuna dolara i bavite se svojim poslom. Zašto biste ikada trebali prijeći od nule do šezdeset za manje od tri sekunde, nikad neću znati, ali budući da sam prerastao iz svoje faze super automobila, tko sam ja da sudim.