Neverbalni poremećaj učenja

Kada ljudi govore o poremećajima učenja, disleksija je jedno od najčešćih stanja koja padaju na pamet, a zapravo su poremećaji čitanja najčešći tip smetnji u učenju. Međutim, postoji nekoliko vrsta poremećaja čitanja, a disleksija je samo jedna od njih. Općenito, osobe s poremećajima učenja mogu imati problema s percepcijom informacija, sastavljanjem različitih koncepata, pamćenjem stvari ili izražavanja i pokreta. Ostali poremećaji učenja osim poteškoća u čitanju uključuju oslabljene sposobnosti u stvarima kao što su pisanje, slušanje, matematika i motoričke vještine. Osobe s poteškoćama u pisanju mogu imati problema s ispravnim rukopisom, dok bi osoba s oštećenjem sluha imala problema s obradom ili razumijevanjem onoga što čuju. Osoba s poteškoćama u matematici mogla bi imati poteškoća s brojevima, a netko s motoričkim invaliditetom mogao bi imati poteškoća s organiziranjem svojih radnji i prosuđivanjem prostornih odnosa između objekata.

Sve su to poremećaji koji pokazuju eksplicitne deficite performansi u različitim područjima. Međutim, neverbalni poremećaj učenja nije tako lako otkriti, a poremećaje učenja može biti teško dijagnosticirati. Lako nam je previdjeti neverbalnu komunikaciju i učenje jer je toliko suptilna da ne shvaćamo koliko je važna, ili čak ne shvaćamo da je na djelu. Koristimo neverbalne znakove i koristimo se neverbalnim informacijama u gotovo svim našim interakcijama. Kada s nekim razgovarate, shvatite njegove izraze lica i geste, a kada naučite određene koncepte, možete shvatiti implikacije. Na primjer, možete vidjeti natpis za žensku kupaonicu i znati da muškarci vjerojatno nisu tamo čak i ako to nije izričito rečeno. Ali jedno je vidjeti i čitati, a drugo razumjeti. Ljudi s neverbalnim poremećajem učenja često pokazuju izvrsne verbalne vještine, ali ne shvaćaju niti razumiju neverbalne implikacije. Možda čitaju na vrlo visokoj razini, ali možda ne razumiju što misle. Da se poslužimo ekstremnim primjerom, bilo bi kao da vrlo jasno prepoznate znak ženske kupaonice, ali ne shvatite da to znači da je kupaonica samo za žene.

Čini se da osoba s neverbalnim poremećajem učenja često nema socijalne vještine jer ne razumije neizgovorena pravila interakcije. Mogli bi lutati, prekidati ili preusmjeravati pozornost naprijed-natrag, a da ne primjećuju reakciju druge osobe. Ovo nije namjerno, ali može ispasti nepristojno i otuđiti druge. Vrlo je slično ponašanju koje se opaža kod osoba s Aspergerovom bolešću, a neki se osjećaju kao da se preklapaju ili da su čak ista stvar.

Neverbalni poremećaj učenja zapravo nije naveden poremećaj u kategoriji teškoća u učenju, budući da se obično dijagnosticira kao Aspergerov, ali ne može se poreći da postoji neka vrsta oštećenja na poslu. Više od stavljanja naljepnica, važno je pomoći ljudima koji imaju bilo koju vrstu oštećenja da budu ravnopravni sa svima ostalima.